2017-2018 н.р.
Відгук
На науково-дослідницьку роботу учениці 10 класу Крутобалківської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів П’ятак Тетяни на тему
«МАТЕРІАЛЬНА ТА
ДУХОВНА КУЛЬТУРА ТРИПІЛЬЦІВ»
Науково-дослідницька робота П’ятак
Тетяни написана на
актуальну тему, адже
Трипільська культура була першою землеробською культурою на території України, яка базувалася в економічному відношенні на відтворюючих формах господарства, але найголовніше те, що Трипільська культура безпосередньо пов’язана з українським народом та займає значне місце в археології України.
Учениця чітко визначила мету — спираючись на джерельну базу, дослідити матеріальну культуру та духовний світ трипільців. Для цього сформульовані і вирішені наступні завдання: розкрито історію відкриття та дослідження трипільської культури; розглянуто матеріальну культуру трипільців; розкрито їх духовний світ.
Структура роботи побудована відповідно до поставленої мети і дослідницьких завдань. Робота складається із вступу, основної частини та списку використаної літератури. Перший розділ дає відомості про історію відкриття та дослідження Трипільської культури. В другому розділі висвітлюються питання стосовно матеріальної культури трипільців. Землеробство становило найбільшу його частку, також не відставали трипільці у скотарстві, полюванні, рибальстві, збиральництві, прядінні та ткацтві. Керамічні витвори трипільців є справжніми витворами мистецтва. Третій розділ присвячений духовній культурі та уявленням трипільців. У них був дуже багатий духовний світ.
Мета і завдання дослідження співпадають з висновками.
Робота акуратно оформлена, добре читається і сприймається. У ній є необхідний ілюстративний матеріал. Матеріали даного дослідження можуть використовуватись на уроках історії, краєзнавства, виховних годинах, в гуртковій та позакласній роботі.
Робота заслуговує на позитивну оцінку і рекомендується до захисту.
Науковий керівник (Хмиз А.В.)
Трипільська культура була першою землеробською культурою на території України, яка базувалася в економічному відношенні на відтворюючих формах господарства, але найголовніше те, що Трипільська культура безпосередньо пов’язана з українським народом та займає значне місце в археології України.
Учениця чітко визначила мету — спираючись на джерельну базу, дослідити матеріальну культуру та духовний світ трипільців. Для цього сформульовані і вирішені наступні завдання: розкрито історію відкриття та дослідження трипільської культури; розглянуто матеріальну культуру трипільців; розкрито їх духовний світ.
Структура роботи побудована відповідно до поставленої мети і дослідницьких завдань. Робота складається із вступу, основної частини та списку використаної літератури. Перший розділ дає відомості про історію відкриття та дослідження Трипільської культури. В другому розділі висвітлюються питання стосовно матеріальної культури трипільців. Землеробство становило найбільшу його частку, також не відставали трипільці у скотарстві, полюванні, рибальстві, збиральництві, прядінні та ткацтві. Керамічні витвори трипільців є справжніми витворами мистецтва. Третій розділ присвячений духовній культурі та уявленням трипільців. У них був дуже багатий духовний світ.
Мета і завдання дослідження співпадають з висновками.
Робота акуратно оформлена, добре читається і сприймається. У ній є необхідний ілюстративний матеріал. Матеріали даного дослідження можуть використовуватись на уроках історії, краєзнавства, виховних годинах, в гуртковій та позакласній роботі.
Робота заслуговує на позитивну оцінку і рекомендується до захисту.
Науковий керівник (Хмиз А.В.)
Директор школи
Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст (Павелко О.М)
ТЕЗИ
науково - дослідницької роботи «Матеріальна та духовна культура трипільців»
Автор: П’ятак Тетяна, учениця 10 класу Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області
Науковий керівник: Хмиз Алла Василівна, учитель історії Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії.
Секція: історія України
Автор: П’ятак Тетяна, учениця 10 класу Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області
Науковий керівник: Хмиз Алла Василівна, учитель історії Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії.
Секція: історія України
Тема
Трипільської культури в Україні, безперечно, є актуальною на сьогодні, бо, по-перше, до сьогодні вона повністю не вивчена, досі йдуть розкопкитрипільських поселень і стосовно цієї теми у вчених залишається багато суперечностей
в тих чи інших аспектах, по-друге, ця культура є складовою частиною цивілізації
Старої Європи, але найголовніше це те, що Трипільська культура безпосередньо
пов'язана з українським народом та займає значне місце в
археології України.
Мета роботи - спираючись на джерельну базу, висвітлити матеріальну культуру та духовний світ трипільців.
Мета роботи - спираючись на джерельну базу, висвітлити матеріальну культуру та духовний світ трипільців.
Об'єктом дослідження є Трипільська культура.
Предмети розгляду - матеріальна культура
та духовний світ трипільців.
Завдання
1) ознайомитися з відкриттям та дослідженням трипільської культури;
2) розглянути матеріальну культуру трипільців;
1) ознайомитися з відкриттям та дослідженням трипільської культури;
2) розглянути матеріальну культуру трипільців;
3)
розкрити їх духовний світ.
Новизна роботи полягає в тому, що нами зроблена спроба систематизувати
та узагальнити матеріали наукових досліджень.
Практичне значення наукової роботи полягає у можливості використання
матеріалів проведеного дослідження при вивченні історії України, історіїПолтавщини,проведенні позакласних заходів та тематичних вечорів у середній загальноосвітній школі, у підготовці проектів, доповідей.
Трипільська культура дала великий поштовх для розвитку культури хліборобства та гончарства в нашій державі. На Україні вона залишила по собі виразний слід. Вивчення трипільської культури дозволяє краще зрозуміти наше минуле і сьогодення.
Практичне значення наукової роботи полягає у можливості використання
матеріалів проведеного дослідження при вивченні історії України, історіїПолтавщини,проведенні позакласних заходів та тематичних вечорів у середній загальноосвітній школі, у підготовці проектів, доповідей.
Трипільська культура дала великий поштовх для розвитку культури хліборобства та гончарства в нашій державі. На Україні вона залишила по собі виразний слід. Вивчення трипільської культури дозволяє краще зрозуміти наше минуле і сьогодення.
Відгук
на
науково-дослідницьку роботу учениці 9 класу Крутобалківської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів П’ятак Тетяни на тему
«Розвиток чумацького промислу в Україні»
Науково-дослідницька робота П’ятак Тетяни
написана на актуальну тему, адже
дана тема недостатньо досліджена і це
дає підстави привернути
увагу до призабутої історії
українського чумацтва.
Учениця чітко визначила мету - спираючись на джерельну базу, показати витоки чумацтва, та
чумацького промислу, особливості й закономірності його розвитку та занепаду,
місце чумацтва в історії українського народу.
Для цього сформульовані і вирішені наступні завдання :
розкрито історію появи чумацтва, висвітлено роль чумацького промислу, досліджено
розвиток чумацтва на Полтавщині, проаналізовано причини занепаду
чумацтва.
Структура роботи побудована відповідно до поставленої
мети і дослідницьких завдань. Робота складається із вступу, основної частини та списку використаної літератури.
Основна частина поділяється на три розділи. Перший розділ дає відомості про історіє появи
чумацтва. Другий розділ є логічним продовженням першого. В ньому висвітлюються
питання стосовно розвитку чумацького промислу та візництва, чумацьких
шляхів, та причини занепаду чумацтва. Третій розділ присвячений розвитку чумацтва на Полтавщині.
Мета і завдання дослідження співпадають
з висновками.
Робота акуратно оформлена, добре читається і сприймається. У ній є необхідний
ілюстративний матеріал. Матеріали даного дослідження можуть використовуватись на
уроках історії, краєзнавства, виховних годинах, в гуртковій та позакласній
роботі.
Робота
заслуговує на позитивну оцінку і рекомендується до захисту.
Науковий
керівник (Хмиз А.В.)
Директор школи (Грицай Н.А.)
ТЕЗИ
науково
- дослідницької роботи «Розвиток
чумацького промислу в Україні»
Автор: П’ятак Тетяна, учениця 9 класу Крутобалківської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області
Науковий керівник: Хмиз Алла Василівна, учитель історії Крутобалківської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради
Полтавської області, спеціаліст вищої категорії.
Секція: історія України
Чумаки – це
категорія населення на Україні, що в XVI – XIXстоліттях займалися торгово-візницьким промислом. Від назви цієї групи населення бере назву і весь
промисел – чумацтво. Чумацтво – це торгівельно-транспортна корпорація людей,
яка склалась у XVI столітті в Південній Україні з метою постачання солі з
північного Криму в Україну, Польщу, та інші сусідні країни.
Першопочатки його появи сягають глибини віків. Особливого поширення
торгово-візницький промисел набув у другій половині XVI століття на
Придніпров’ї і згодом охопив інші землі тогочасної України.
Головною метою всієї торгівлі, яку вели чумаки – була кримська сіль, без якої
не могли обійтися в жодному господарстві.
Актуальність теми. Дана тема недостатньо досліджена і це дає підстави привернути увагу до призабутої історії українського
чумацтва.
Мета дослідження - спираючись на
джерельну базу, показати витоки чумацтва, та чумацького промислу, особливості й
закономірності його розвитку та занепаду, місце чумацтва в історії українського
народу.
Завдання:
1)дослідити історію появи чумацтва;
2) висвітлити роль чумацького промислу;
3)дослідити розвиток чумацтва на
Полтавщині;
4) проаналізувати причини занепаду
чумацтва.
У другій половині ХІХ століття чумацький
промисел занепав, у зв’язку із розвитком залізничного і водного транспорту. Але
він залишив у житті нашого народу незгасну сторінку. Щоб зберегти пам’ять про чумацтво,
необхідно поглибити дослідження цього унікального явища не лише в українській,
але і в європейській історії.
Тези
науково -
дослідницької роботи «Життя села Крута Балка під час
окупаційного періоду Великої Вітчизняної війни (1941-1943 р.р.)»
Автор : Хмиз Катерина, учениця 11 класу Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області
Науковий керівник : Хмиз Алла
Василівна, учитель історії Крутобалківської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області, спеціаліст
вищої категорії.
Секція : історичне краєзнавство.
Звернення до найважливіших подій минулого нашої
української історії дає можливість сучасникам розуміти і оцінювати ті минулі
події, що відбувалися в певну історичну добу. До розряду вивчення таких подій серед багатьох інших
належить краєзнавство, зокрема історія села Крута Балка Новосанжарського району, яке може мати важливе значення для сучасних і
прийдешніх поколінь .
Актуальність теми - на даному етапі розвитку історія села Крута
Балка не досліджена і не розкрита.
Мета роботи – дослідити
повсякденне життя села Крута Балка під час окупаційного періоду Великої
Вітчизняної війни (1941-1943 р.р.)
Об’єкт дослідження –
історія села Крута Балка в роки німецької окупації.
Предмет дослідження – архівні документи
та оповіді односельців –старожилів.
Хронологічні рамки дослідження охоплюють 1941- 1943 роки .
Вибір теми пов'язаний зі спробою дослідити повсякденне
життя села Крута Балка в окупаційний період Великої Вітчизняної війни через
наявну наукову базу , спогади конкретних людей , архівні документи
Завдання роботи :
1)опрацювати матеріали
Полтавського обласного державного архіву та письмові джерела з теми дослідження ;
2)зібрати усні перекази та
достовірні факти про село з уст односельців-старожилів;
3)розкрити форми і методи
експлуатації жителів села в окупаційний період ;
4)дослідити умови життя і
праці людей, які були примусово вивезені на каторжні роботи до Німеччини.
Робота складається зі вступу, основної
частини, висновків, списку використаних джерел та додатків. У переліку
літератури наведено 17 джерел. Текст ілюстровано 22 додатками.
В результаті зібраних і
досліджених матеріалів нам вдалося з’ясувати багато маловідомих фактів життя
села Крута Балка в окупаційний період
Великої Вітчизняної війни. Особливо велике значення мають архівні матеріали про
життя односельчан під час гітлерівської окупації.
Наукова новизна роботи : вперше з
науковим підходом зібрано дані про повсякденне життя мешканців села Крута Балка
в умовах окупації за 1941-1943
роках.
Матеріали нашого дослідження
можуть використовуватись на уроках краєзнавства, історії Полтавщини, виховних
годинах, в гуртковій та позакласній роботі ,
а в подальшому послужить для
написання книги про історію села.
Тези
науково - дослідницької роботи «Роксолана
- правителька Османської імперії»
Автор: Драке Ілона, учениця 9 класу
Крутобалківської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області
Науковий керівник: Хмиз Алла Василівна, учитель історії
Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської
районної ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії
Секція: історія
України
« Греки мали Таїс, римляни - Лукрецію, єгиптяни - Клеопатру, французи -
Жанна д’Арк, руські - бояриню Морозову, а ми – Роксолану».
Отже, одна з найчарiвнiших i найвiдомiших жiнок - Роксолана.
Це донька попа з українського мiстечка Рогатин Анастасiя Лiсовська,
яку п'ятнадцятирiчною захопили в полон татари. Анастасiю продали в рабство,
а потiм вона потрапила в гарем турецького султана Сулеймана I. Там за рiк iз
звичайної рабинi стала улюбленою жiнкою султана. Уже 500 років життя та
діяльність цієї славетної української жінки привертає увагу істориків, літераторів
і мистецтвознавців як на Україні, так і за кордоном. У Туреччині Роксолану знають
як Хуррем, що в перекладі з арабської означає «усміхнена», «весела».
Актуальність даної теми полягає в ознайомленні з наявним матеріалом, який дає
історіографічна та художня література.
Мета дослідження - висвітлити життя українки Анастасії Лісовської ( Роксолана)
так як воно представлене в історичних документах та літературних творах.
Об’єкт
дослідження - публіцистика, історіографічні праці, твори
зарубіжної та української літератури в яких ідеться про Анастасію Лісовську
(Роксолану).
Предмет дослідження - походження, виховання
та діяльність Роксолани.
Новизна роботи полягає в тому, що нами зроблена спроба систематизувати
існуючі матеріали. У процесі роботи опрацьовано історичну та художню
літературу.
Структура роботи: вступ,
шість розділів, висновки, список використаних джерел та додатки.
ФОТО
3 х 4 см
|
||
АНКЕТА
учасника ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт
учнів-членів МАН України у 20__– 20__ н. р. *
учасника ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт
учнів-членів МАН України у 20__– 20__ н. р. *
Прізвище, ім’я,
по-батькові учасника (розбірливо)
|
Дата, місяць, рік
народження:
Домашня адреса:
__________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
|
Конт. тел
|
E-mail
Відомості про батьків:
Батько:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по
батькові, місце роботи, посада, контактний телефон)
Мати:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по
батькові, місце роботи, посада, контактний телефон)
2
Місце навчання
_________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
(найменування,
місцезнаходження, ПІБ директора, тел. приймальної)
клас/курс
_____________________________________________________________________
Районне (міське)
наукове товариство учнів _________________________________________
Найменування закладу обласного підпорядкування
__________________________________
Секція
________________________________________________________________________
Підсекція
_____________________________________________________________________
Базова дисципліна
______________________________________________________________
Назва дослідницької
роботи ______________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Науковий керівник
_____________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по
батькові, вчений ступінь, посада, категорія, звання, контактний телефон)
Найменування
позашкільного закладу, в якому навчаєтесь/навчались __________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(найменування,
місцезнаходження, ПІБ директора, тел. приймальної)
Скільки років
займаєтесь в МАН___________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Чи були переможцем МАН
у 2009–2012 н. р. (секція, місце) ___________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Чим обумовлений Ваш
вибір напрямку наукового дослідження_________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи були
переможцем/учасником інших конкурсів, олімпіад, змагань (перерахувати) _______
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3
Чи володієте іноземною
мовою (якою, рівень володіння)______________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи в змозі ви презентувати роботу іноземною мовою (якою)?
___________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Чи маєте закордонний
паспорт (дитячий проїзний документ) __________________________
Сфера інтересів
_________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В яких вищих учбових
закладах Ви мрієте здобути освіту _____________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Якою професією хотіли
б оволодіти________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В якій сфері Ви хотіли
б реалізувати себе в майбутньому (політика, наука, бізнес, інше)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які побажання Ви маєте
щодо діяльності МАН та процедури проведення конкурсу-захисту науково-дослідницьких
робіт______________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата
______________________
Підпис ________________
* Обробка персональних даних учасників
здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних»
Немає коментарів:
Дописати коментар