МАН



2017-2018 н.р.

Відгук
На науково-дослідницьку роботу учениці 10 класу Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів П’ятак Тетяни на тему
«МАТЕРІАЛЬНА ТА ДУХОВНА КУЛЬТУРА ТРИПІЛЬЦІВ»
Науково-дослідницька робота П’ятак Тетяни написана на актуальну тему, адже
Трипільська культура була першою землеробською культурою на території України,
  яка базувалася в економічному відношенні на відтворюючих формах господарства, але найголовніше те, що Трипільська культура безпосередньо пов’язана з українським народом та займає значне місце в археології України.
Учениця чітко визначила мету —  спираючись на джерельну базу, дослідити   матеріальну культуру та духовний світ трипільців. Для цього сформульовані і вирішені наступні завдання: розкрито історію  відкриття та дослідження трипільської культури; розглянуто матеріальну культуру трипільців; розкрито їх духовний світ.
Структура роботи побудована відповідно до поставленої мети і дослідницьких завдань. Робота складається із вступу, основної частини та списку використаної літератури. Перший розділ дає відомості про історію відкриття та дослідження Трипільської культури. В другому розділі висвітлюються питання стосовно матеріальної культури трипільців. Землеробство становило найбільшу його частку, також не відставали трипільці у скотарстві, полюванні, рибальстві, збиральництві, прядінні та ткацтві.
Керамічні витвори трипільців є справжніми витворами мистецтва. Третій розділ присвячений  духовній культурі та уявленням трипільців. У них був дуже багатий духовний світ.
Мета і завдання дослідження співпадають з висновками.
Робота акуратно оформлена, добре читається і сприймається.
 У ній є необхідний ілюстративний матеріал. Матеріали даного дослідження можуть використовуватись на уроках історії, краєзнавства, виховних годинах, в гуртковій та позакласній роботі.
Робота заслуговує на позитивну оцінку і рекомендується до захисту.
Науковий керівник                                                                                     (Хмиз А.В.)
Директор школи                                                                                
Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст                             (Павелко О.М)


ТЕЗИ
науково - дослідницької роботи «Матеріальна та духовна культура трипільців»
Автор:
П’ятак Тетяна, учениця 10 класу Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області
Науковий керівник: Хмиз Алла Василівна, учитель історії Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії.         
                                
Секція: історія України
          Тема Трипільської культури в Україні, безперечно, є актуальною на сьогодні, бо, по-перше, до сьогодні вона повністю не вивчена, досі йдуть розкопкитрипільських поселень і стосовно цієї теми у вчених залишається багато суперечностей в тих чи інших аспектах, по-друге, ця культура є складовою частиною цивілізації Старої Європи, але найголовніше це те, що Трипільська культура безпосередньо пов'язана з українським народом та займає значне місце в археології України.                       
           Мета
  роботи -  спираючись на джерельну базу, висвітлити  матеріальну культуру та духовний світ трипільців.
            Об'єктом дослідження є Трипільська культура.
           Предмети розгляду - матеріальна культура та духовний світ трипільців. 
 Завдання             
1) ознайомитися з відкриттям  та дослідженням трипільської культури;
2) розглянути матеріальну культуру трипільців;
3) розкрити їх духовний світ.

             Новизна роботи полягає в тому, що нами зроблена спроба систематизувати та узагальнити матеріали наукових досліджень.                
         
Практичне значення наукової  роботи полягає у можливості використання
матеріалів проведеного дослідження при вивченні історії України, історіїПолтавщини,проведенні позакласних заходів та тематичних вечорів у середній загальноосвітній школі, у підготовці проектів, доповідей.
Трипільська культура дала великий поштовх для розвитку культури хліборобства та гончарства в нашій державі. На Україні  вона   залишила по собі виразний слід. Вивчення трипільської культури дозволяє краще зрозуміти наше минуле і сьогодення.         










Відгук
на  науково-дослідницьку роботу учениці 9 класу Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів П’ятак Тетяни на тему
«Розвиток чумацького промислу в Україні»
 Науково-дослідницька робота  П’ятак Тетяни  написана на актуальну тему, адже  дана тема недостатньо досліджена і це дає підстави привернути увагу до призабутої історії українського чумацтва.
Учениця чітко визначила мету - спираючись на джерельну базу, показати витоки чумацтва, та чумацького промислу, особливості й закономірності його розвитку та занепаду, місце чумацтва в історії українського народу.
Для цього сформульовані і вирішені наступні завдання : розкрито історію появи чумацтва, висвітлено роль чумацького промислу, досліджено  розвиток чумацтва на Полтавщині, проаналізовано причини занепаду чумацтва.
Структура роботи побудована відповідно до поставленої мети і дослідницьких завдань. Робота складається із вступу, основної частини та списку використаної літератури. Основна частина поділяється на три розділи. Перший розділ дає відомості про історіє появи чумацтва. Другий розділ є логічним продовженням першого. В ньому висвітлюються питання стосовно розвитку чумацького промислу та візництва, чумацьких  шляхів, та причини занепаду чумацтва. Третій розділ       присвячений розвитку чумацтва на Полтавщині.
Мета і завдання дослідження співпадають з висновками.
Робота акуратно оформлена, добре читається і сприймається. У ній є необхідний ілюстративний матеріал. Матеріали даного дослідження можуть використовуватись на уроках історії, краєзнавства, виховних годинах, в гуртковій та позакласній роботі.
Робота заслуговує на позитивну оцінку і рекомендується до захисту.

Науковий керівник                                                                          (Хмиз А.В.)
Директор школи                                                                               (Грицай Н.А.)



ТЕЗИ
науково - дослідницької роботи «Розвиток чумацького промислу в Україні»
Автор: П’ятак Тетяна, учениця 9 класу Крутобалківської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області

Науковий керівник: Хмиз Алла Василівна, учитель історії Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії.
                                                   Секція: історія України
       Чумаки – це категорія населення на Україні, що в XVIXIXстоліттях займалися торгово-візницьким промислом. Від назви цієї групи населення бере назву і весь промисел – чумацтво. Чумацтво – це торгівельно-транспортна корпорація людей, яка склалась у XVI столітті в Південній Україні з метою постачання солі з північного Криму в Україну, Польщу, та інші сусідні країни. Першопочатки його появи сягають глибини віків. Особливого поширення торгово-візницький промисел набув у другій половині XVI століття на Придніпров’ї і згодом охопив інші землі тогочасної України. Головною метою всієї торгівлі, яку вели чумаки – була кримська сіль, без якої не могли обійтися в жодному господарстві.

Актуальність теми. Дана тема недостатньо досліджена і це дає підстави привернути увагу до призабутої історії українського чумацтва.
Мета дослідження - спираючись на джерельну базу, показати витоки чумацтва, та чумацького промислу, особливості й закономірності його розвитку та занепаду, місце чумацтва в історії українського народу. 
 Завдання:

1)дослідити  історію появи чумацтва; 
2) висвітлити роль чумацького промислу;
3)дослідити розвиток чумацтва на Полтавщині;
4) проаналізувати причини занепаду чумацтва.

 У другій половині ХІХ століття чумацький промисел занепав, у зв’язку із розвитком залізничного і водного транспорту. Але він залишив у житті нашого народу незгасну сторінку. Щоб зберегти пам’ять про чумацтво, необхідно поглибити дослідження цього унікального явища не лише в українській, але і в європейській історії.






Тези
науково - дослідницької роботи «Життя села Крута Балка під час окупаційного періоду Великої Вітчизняної війни (1941-1943 р.р.)»  
Автор : Хмиз Катерина, учениця 11 класу Крутобалківської              загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області
Науковий керівник : Хмиз Алла   Василівна, учитель історії Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії.
Секція : історичне краєзнавство.
  Звернення до найважливіших подій минулого нашої української історії дає можливість сучасникам розуміти і оцінювати ті минулі події, що відбувалися в певну історичну добу. До розряду   вивчення таких подій серед багатьох інших належить краєзнавство, зокрема  історія   села  Крута Балка Новосанжарського району, яке  може мати важливе значення для сучасних і прийдешніх поколінь .
Актуальність теми  -  на даному етапі розвитку історія села Крута Балка не досліджена і не розкрита.
Мета роботи – дослідити повсякденне життя села Крута Балка під час окупаційного періоду Великої Вітчизняної війни (1941-1943 р.р.)
Об’єкт дослідження – історія  села Крута Балка  в роки німецької окупації.
Предмет дослідження – архівні документи  та оповіді односельців –старожилів.
Хронологічні рамки дослідження охоплюють 1941- 1943 роки .
Вибір теми пов'язаний зі спробою дослідити повсякденне життя села Крута Балка в окупаційний період Великої Вітчизняної війни через наявну наукову базу , спогади конкретних людей , архівні документи
Завдання роботи :
1)опрацювати матеріали Полтавського обласного державного архіву та письмові джерела    з теми дослідження ;
2)зібрати усні перекази та достовірні факти про село з уст односельців-старожилів;
3)розкрити форми і методи експлуатації жителів села в окупаційний період ;
4)дослідити умови життя і праці людей, які були примусово вивезені на каторжні роботи до Німеччини.
       Робота складається зі вступу, основної частини, висновків, списку використаних джерел та додатків. У переліку літератури наведено 17 джерел. Текст ілюстровано 22 додатками.
В результаті зібраних і досліджених матеріалів нам вдалося з’ясувати багато маловідомих фактів життя села Крута Балка в окупаційний  період Великої Вітчизняної війни. Особливо велике значення мають архівні матеріали про життя односельчан під час гітлерівської окупації.
Наукова новизна роботи : вперше з науковим підходом зібрано дані про повсякденне життя мешканців села Крута Балка в умовах окупації за  1941-1943 роках.  
Матеріали нашого дослідження можуть використовуватись на уроках краєзнавства, історії Полтавщини, виховних годинах, в гуртковій та позакласній роботі ,  а в  подальшому послужить для написання книги про історію села.


Тези
науково - дослідницької роботи «Роксолана - правителька Османської імперії»
Автор: Драке Ілона, учениця 9 класу Крутобалківської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області
Науковий керівник: Хмиз Алла Василівна, учитель історії Крутобалківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії
Секція: історія України
« Греки мали Таїс,  римляни - Лукрецію, єгиптяни -  Клеопатру, французи - 
 Жанна д’Арк, руські - бояриню Морозову, а ми – Роксолану».
Отже, одна з найчарiвнiших i найвiдомiших жiнок - Роксолана. 
Це донька попа з українського мiстечка Рогатин Анастасiя Лiсовська, 
яку п'ятнадцятирiчною захопили в полон татари. Анастасiю продали в рабство, 
а потiм вона потрапила в гарем турецького султана Сулеймана I. Там за рiк iз 
звичайної рабинi стала улюбленою жiнкою султана. Уже 500 років життя та 
діяльність цієї славетної української жінки привертає увагу істориків, літераторів 
і мистецтвознавців як на Україні, так і за кордоном. У Туреччині Роксолану знають 
як Хуррем, що в перекладі з арабської означає «усміхнена», «весела». 
Актуальність даної теми полягає в ознайомленні з наявним матеріалом, який дає
 історіографічна та художня література. 
Мета дослідження - висвітлити життя українки Анастасії Лісовської ( Роксолана)
 так як воно представлене в історичних документах та літературних творах. 
Об’єкт дослідження - публіцистика, історіографічні праці, твори зарубіжної та української літератури в яких ідеться про Анастасію Лісовську (Роксолану).
Предмет дослідження - походження, виховання та діяльність Роксолани.
Новизна роботи полягає в тому, що нами зроблена спроба систематизувати 
існуючі матеріали. У процесі роботи опрацьовано історичну та художню 
літературу. 
Структура роботи: вступ, шість розділів, висновки, список використаних джерел та додатки.









ФОТО

3 х 4 см







АНКЕТА
учасника ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт
учнів-членів МАН України у 20__– 20__ н. р. *

Прізвище, ім’я, по-батькові учасника (розбірливо)





































































Х


Х





 
Дата, місяць, рік народження:

Домашня адреса:  __________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________





















 
Конт. тел

























 
 

E-mail

Відомості про батьків:
Батько:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи, посада, контактний телефон)

Мати:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи, посада, контактний телефон)


2


Місце навчання _________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
(найменування, місцезнаходження, ПІБ директора, тел. приймальної)

клас/курс _____________________________________________________________________

Районне (міське) наукове товариство учнів _________________________________________

Найменування закладу обласного підпорядкування __________________________________

Секція ________________________________________________________________________
Підсекція _____________________________________________________________________

Базова дисципліна ______________________________________________________________

Назва дослідницької роботи ______________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Науковий керівник _____________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові, вчений ступінь, посада, категорія, звання, контактний телефон)

Найменування позашкільного закладу, в якому навчаєтесь/навчались __________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(найменування, місцезнаходження, ПІБ директора, тел. приймальної)

Скільки років займаєтесь в МАН___________________________________________________
_______________________________________________________________________________

Чи були переможцем МАН у 2009–2012 н. р. (секція, місце) ___________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________

Чим обумовлений Ваш вибір напрямку наукового дослідження_________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи були переможцем/учасником інших конкурсів, олімпіад, змагань (перерахувати) _______
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3

Чи володієте іноземною мовою (якою, рівень володіння)______________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи в змозі ви презентувати роботу іноземною мовою (якою)? ___________________________
_____________________________________________________________________
___________

Чи маєте закордонний паспорт (дитячий проїзний документ) __________________________

Сфера інтересів _________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В яких вищих учбових закладах Ви мрієте здобути освіту _____________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Якою професією хотіли б оволодіти________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В якій сфері Ви хотіли б реалізувати себе в майбутньому (політика, наука, бізнес, інше) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Які побажання Ви маєте щодо діяльності МАН та процедури проведення конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт______________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата ______________________                                                        Підпис     ________________




Обробка персональних даних учасників здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних»






Немає коментарів:

Дописати коментар